Guvernul promovează agresiv mașinile electrice. Dar un incendiu dramatic într-o parcare subterană i-a îngrijorat pe potențialii cumpărători cu privire la siguranță.
Flăcările și fumul de la un sedan electric Mercedes-Benz s-au răspândit rapid prin parcarea subterană a unui complex de apartamente din Coreea de Sud în această lună. Incendiul a avariat aproape 900 de mașini, iar 23 de persoane au suferit inhalații excesive de la fumul toxic.
Pompierii au avut nevoie de mai mult de opt ore pentru a stinge incendiul, care a atins temperaturi de peste 1 500 de grade Celsius, potrivit oficialilor din Incheon, orașul de lângă Seul în care incendiul a izbucnit în dimineața zilei de 1 august.
Incendiile sunt mult mai puțin frecvente în cazul vehiculelor electrice decât în cazul celor pe benzină, iar cauza incendiului din Incheon nu a fost dezvăluită. Cu toate acestea, în Coreea de Sud, o țară care reprezintă unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume, incendiul a atras atenția publicului datorită amplorii și intensității sale și a ridicat temeri legate de siguranță, despre care unii spun că ar putea împiedica promovarea agresivă a vehiculelor electrice de către guvern.
O platformă populară de vânzare de mașini la mâna a doua, K Car, a declarat că listarea proprietarilor de E.V. care speră să își vândă vehiculele aproape s-a triplat de la incendiu.
„Știu că E.V.-urile ar putea fi cea mai ecologică alegere, dar tot mi-e teamă să nu ia foc”, a declarat Lee Min, o funcționară din Seul care speră să își cumpere prima mașină. „Am devenit și mai speriată după ce am văzut incidentul din Incheon”.
Reportajele despre incendiu și reacția de pe rețelele sociale la incendiu s-au concentrat pe riscurile asociate încărcării bateriilor, iar producătorii de automobile și oficialii guvernamentali au încercat să calmeze aceste temeri. Administrația municipală din Seul a declarat că, până la sfârșitul lunii viitoare, va împiedica încărcarea completă a vehiculelor electrice în parcările de sub clădirile rezidențiale, limitându-le la o capacitate de 90% pentru a preveni riscul supraîncărcării, deși unii experți s-au întrebat dacă acest lucru ar contribui la îmbunătățirea siguranței.
Unii producători auto, inclusiv Mercedes-Benz Coreea, au oferit proprietarilor verificări gratuite privind siguranța E.V.-urilor lor și au identificat furnizorii de baterii. Constructorul auto german a declarat că o companie chineză, Farasis Energy, a furnizat bateria autoturismului care a luat foc. Farasis nu a răspuns printr-o reacție oficială.
„Popularitatea E.V.-urilor va scădea în perioada următoare”, a declarat Lee Ho-Guen, profesor de inginerie auto la Universitatea Daeduk din orașul Daejeon. „Oamenii sunt speriați”.
Înainte de incendiu, piața E.V. din Coreea de Sud crescuse rapid, reprezentând 9,3% din mașinile noi din țară anul trecut, potrivit datelor oficiale.
Guvernul a lansat subvenții pentru cumpărători, precum și scutiri de taxe pentru producătorii de vehicule electrice, ca parte a unui efort de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 40% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2018. Guvernul speră să pună capăt vânzărilor de autovehicule pe benzină până în 2035. Guvernul a cheltuit 371,5 miliarde de woni coreeni, adică aproximativ 280 de milioane de dolari, pentru a instala instalații de încărcare.
Scrie un comentariu
Comentariile sunt verificate înainte de a fi publicate
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.