O cauză frecventă a incendiilor la mașinile electrice este deteriorarea bateriei vehiculului, adesea în urma unui accident grav. Celulele deteriorate ale bateriei încep să se încălzească din ce în ce mai mult prin reacții chimice, iar un incendiu se poate extinde rapid la restul vehiculului. Acest articol vă va ajuta să înțelegeți care sunt cauzele incendiilor EV, cât de frecvente sunt acestea și ce ar trebui să faceți dacă vă confruntați cu unul.
Deci care este sursa incendiilor?
În cazul vehiculelor electrice, nu există un rezervor de combustibil și, în comparație cu un motor pe benzină sau diesel, motoarele electrice nu generează atât de multă căldură. Și atunci de ce iau foc?
Pe scurt, este vorba de chimie. Substanțele chimice și elementele care alcătuiesc celulele individuale din pachetul de baterii al unui vehicul electric sunt foarte sensibile. Acest lucru este valabil mai ales în cazul tehnologiei litiu-ion pe care o folosesc majoritatea vehiculelor electrice moderne. Dacă un vehicul electric este implicat într-un accident foarte grav și bateria este compromisă, celulele acumulatorului se pot rupe și încălzi până când ating un punct numit „thermal runaway”.
Runaway-ul termic apare atunci când celulele unei baterii se încălzesc atât de mult încât încep să apară reacții chimice, iar căldura, în majoritatea cazurilor, continuă să crească necontrolat. În acest moment, celulele pot lua foc, propagându-se în întregul acumulator până când vehiculul electric arde complet.
Celulele bateriilor care sunt încărcate sau fabricate necorespunzător pot provoca, de asemenea, un thermal runaway. Pachetele de baterii litiu-ion sunt foarte sensibile la modul în care sunt încărcate. Fiecare celulă din modulul bateriei trebuie să fie încărcată la un nivel similar cu cel al celulelor vecine, altfel se poate supraîncălzi și, din nou, se poate ajunge la fenomenul termic.
Automobilele electrice moderne își răcesc bateriile în două moduri, pentru a reduce riscul scăpării de sub control termic și pentru a ajuta bateriile să funcționeze cât mai eficient. Vehiculele electrice mai vechi și mai puțin costisitoare tind să utilizeze răcirea cu aer. Aceasta înseamnă că incinta în care se află acumulatorul este construită pentru a disipa căldura pe măsură ce aerul se deplasează deasupra sa. Vehiculele electrice de clasă superioară utilizează un sistem de răcire cu lichid care face să circule lichidul de răcire prin celule prin intermediul unui radiator și al ventilatoarelor pentru a disipa căldura stocată acolo, similar radiatorului unei mașini pe benzină.
Cât de dificil este să stingi un incendiu provocat de o mașină electrică?
Incendiile provocate de autovehiculele electrice reprezintă o provocare reală pentru pompieri și personalul abilitat în combaterea acestor tipuri de probleme. Datorită construcției celulelor din baterie bazate pe tehnologia și materialele litiu-ion, incendiile prezintă un grad mult mai ridicat de complexitate și dificultate.
Recent, compania Hyundai anunță că, potrivit rezultatelor R&D din cadrul companiei, se recomandă folosirea a 11 tone de apă pentru răcire în cazul unui vehicul electric în flăcări, până la ajungerea echipajelor de pompieri. Acest număr, 11 tone, reprezintă un estimat teoretic care nu poate fi niciodată pus în practică.
În contextul unor astfel de incendii, compania Bridgehill, cu sediile în Norvegia, a început cercetarea în domeniul păturilor antifoc pentru a dezvolta o astfel de pătură cu scopul de a rezista și opri incendiile provocate de mașinile electrice, dar și cele clasice.
Unica pătură produsă cu tehnologie NASA pentru izolarea și stingerea incendiilor provocate de vehicule electrice, stivuitoare electrice sau baterii litiu-ion.
Permite stingerea unui vechicul clasic în 20-30 minute fără folosirea apei sau stingătoarelor și de asemenea izolarea oricărui foc provocat de vechicule electrice sau baterii litiu-ionpână la intervenția pompierilor, eliminând riscul unui incendiu extins și a pagubelor ridicate.
Prezentă în numeroase țări, cu premii la diferite târguri pentru eficiența intervențiilor în depozite, parcări subterane, zone de producție, departamente de pompieri sau reprezentanțe auto, BRIDGEHILL FIRE BLANKET este acum prezentă și în România prin DISTREO.
Pentru a consulta oferta companiei noastre și pentru a determina dimensiunea și modelul de pătură antifoc potrivit nevoilor dumneavoastră, puteți accesa secțiunea referitoare la pături antifoc de pe site-ul nostru: Pături Antifoc.
Scrie un comentariu
Comentariile sunt verificate înainte de a fi publicate
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.