Incendiul uriaș provocat de o mașină electrică distruge alte 140 de mașini

Incendiul uriaș provocat de o mașină electrică distruge alte 140 de mașini

Ca urmare a recentului incendiu provocat de un vehicul electric în Incheon, se solicită din ce în ce mai mult consolidarea contramăsurilor împotriva accidentelor conexe.

Potrivit Agenției Naționale de Pompieri la data de 4 August, incendiile de vehicule electrice sunt, de asemenea, în creștere din cauza dezvoltării recente a ofertei de vehicule electrice. Un total de 160 de incendii de vehicule electrice au avut loc la nivel național, în Coreea de Sud în șase ani din 2018 până în 2023. În special, numărul incendiilor de vehicule electrice în parcările subterane ale instalațiilor cu utilizări multiple, inclusiv apartamente, a crescut de la 0 în 2018 la 10 anul trecut.

Pe 1 August, la ora 6:15 a.m., o mașină electrică Mercedes-Benz a luat foc la subsolul unei clădiri de apartamente din Cheongna-dong, Seo-gu, Incheon, și a fost stinsă în 8 ore și 20 de minute. Imediat după incendiu, sute de rezidenți au fugit din cauza gazelor toxice, provocând haos la fața locului, și s-a estimat că aproximativ 70 de vehicule din parcare au fost avariate în acel moment.

Camerele de filmat de la fața locului au șocat internetul când fumul a început să iasă din spatele unui vehicul Mercedes-Benz alb într-o parcare subterană și apoi a explodat, iar flăcările s-au extins.

Experții spun că evitarea supraîncărcării este necesară pentru a preveni incendiile la vehiculele electrice.

Lee Kwang-beom, fost vicepreședinte al Institutului Coreean pentru Siguranța și Cercetarea Automobilelor, a declarat la un interviu: "Încărcătorul rapid se oprește din încărcat la aproximativ 80% din starea de încărcare (SOC) din cauza cantității limitate de încărcare, dar încărcătorul lent se încarcă până la 100% din starea de încărcare (SOC) deoarece nu există nicio limită privind cantitatea de încărcare", adăugând: "Trebuie să prevenim supraîncărcarea vehiculelor electrice prin limitarea cantității de încărcare pentru încărcătoarele lente situate în parcările subterane".

 



Kim Dae-pil, profesor de automobile la Universitatea Daelim, a declarat, de asemenea, pentru MBN Newswide, că motivul incendiului provocat de vehiculul electric a fost "problema instalațiilor de încărcare are puțin de-a face cu incendiul de vehicul electric". Există multe cazuri în care un vehicul electric este supraîncărcat și ia foc câteva ore mai târziu. Cu alte cuvinte, supraîncărcarea duce la o deteriorarea a bateriei care poate rezulta într-un incendiu chiar și ore mai târziu după ce s-a terminat alimentarea cu energie electrică.

Odată ce un vehicul electric ia foc, este mult mai dificil de stins incendiul decât în cazul unui vehicul obișnuit cu motor cu combustie internă. Bateriile cu litiu sunt dificil de stins cu extinctoare cu pulbere generală, deoarece generează "thermal runaway”, ceea ce creează și mai multă căldură atunci când iau foc. Este nevoie de doar un minut sau două pentru a ajunge la o situație de thermal runaway. În special, un incendiu într-o parcare subterană închisă poate duce la un dezastru major.

Conform manualului de siguranță al Hyundai Motor, se recomandă răcirea cu cel puțin 10 tone de apă până la sosirea mașinii de pompieri, dar acest lucru este practic imposibil.

 

Păturile antifoc Bridgehill

Singura soluție eficientă de a stinge incendiile într-o astfel de situație este folosirea păturilor antifoc Bridgehill. Acestea permite stingerea unui vechicul clasic în 20-30 minute fără folosirea apei sau stingătoarelor și de asemenea izolarea oricărui foc provocat de vechicule electrice sau baterii litiu-ion până la intervenția pompierilor, eliminând riscul unui incendiu extins și a pagubelor ridicate.

Prezentă în numeroase țări, cu premii la diferite târguri pentru eficiența intervențiilor în depozite, parcări subterane, zone de producție, departamente de pompieri sau reprezentanțe auto, BRIDGEHILL FIRE BLANKET este acum prezentă și în România prin DISTREO.

Acest produs a fost proiectat și este fabricat în Norvegia.

Produsul vine în 2 variante:

  • Standard
      • Ideal pentru spațiile cu o concentrație mare de mașini, cum ar fi garajele de parcare, tunelurile rutiere, feriboturile și atelierele de reparații auto.
  • PRO X 
      • Se poate reutiliza până la un maxim de 30 de ori
      • Adecvat pentru pompierii profesioniști și alte organizații care ar putea fi nevoite să se ocupe de incendii multiple. Blochează și izolează focul în vehiculele electrice.

 

 

Pentru a afla mai multe informații legate de produsele noastre, vizitați site-ul Distreo. Pentru a nu rata nicio postare de pe blog-ul nostru, nu uitați să vă înscrieți la Newsletter!

Citește mai departe...

Poate fi stins incendiul provocat de mașinile electrice în parcările subterane?
Cum protejăm halele și spațiile de depozitare

Scrie un comentariu

Comentariile sunt verificate înainte de a fi publicate

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.