În raportul "Global EV Outlook 2024", AIE estimează că numărul de autovehicule electrice, inclusiv mijloacele de transport, va crește de la mai puțin de 45 de milioane în 2023, la 250 de milioane în 2030 și ajunge la 525 de milioane în 2035.
Ca urmare, în 2035, mai mult de unul din patru vehicule aflate în circulație va fi electric. În medie, stocul de vehicule electrice crește cu 23% pe an din 2023 până în 2035.
Aproximativ 40 de milioane de vehicule electrice au fost înmatriculate la nivel mondial în 2023, din care aproximativ 60% de noi înmatriculari sunt din China, comparativ cu aproximativ 25% în Europa și 10% în Statele Unite. Acestea au reprezentat aproximativ 95% din vânzările globale de vehicule electrice.
Este util să ne uităm la rata de incendii apărute la vehiculele electrice în China, unde aceste mașini sunt cele mai răspândite din lume. Această țară poate fi considerată un eșantion de studiu care să reflecte situații similare în restul lumii.
Dacă vom considera cele 525 de milioane de vehicule electrice preconizate
de AlE in 2035, ne putem imagina câte incendii de vehicule electrice ar putea apărea.
Prin urmare, reducerea incendiilor de vehicule electrice este un factor foarte important in reducerea gazelor cu efect de seră, dar și în privința creșterii siguranței publice
JoongAng Ilbo a citat CCTV din China pentru a raporta că, in 2023, au existat
0,95 incendii la 10.000 de vehicule în China. De asemenea, el a mai spus că 25 de milioane de vehicule electrice au fost înregistrate până în 2023 și că anul trecut au existat aproximativ 2 400 de incendii.
Pentru a pune în perspectivă, 2.400 de incendii pe an înseamnă aproximativ șapte incendii de mașini electrice pe zi. Aceste date au exclus autovehiculele hibride, trotinetele sau bicicletele electrice.
Alte canale de știri au declarat un număr mai mare de incendii. MGUY Australia a declarat că există 1,43 incendii de vehicule electrice la 10.000 de vehicule, în timp ce E-Vehicle Info a citat date de la Departamentul Chinez de Pompieri și Salvare al Ministerului de Urgență din 3 aprilie, care a declarat că 3.640 de vehicule electrice au luat foc în primul trimestru al acestui an, reprezentând o creștere de 32% față de trimestrul precedent.
Daca vor avea loc atât de multe incendii ale vehiculelor electrice, oamenii vor fi reticienți în a cumpăra vehicule electrice, iar, în acest caz, ar putea ridica semne de întrebare cu privire la posibilitatea ca vehiculele electrice să atingă obiectivul de reducere a efectului de seră stabilit de guvern.
Robin Zeng, președintele CATL, cea mai mare companie de baterii din lume, a declarat la Conferința Mondială privind Bateriile electrice, desfășurată la 1 septembrie în Yibin, provincia Sichuan, sud-vestul Chinei, că îmbunătățirea siguranței bateriilor autovehiculelor electrice este esențială pentru rezolvarea problemelor climatice.
Acesta afirmă: "Pentru a îmbunătăți siguranța vehiculelor electrice, factorii cheie sunt bateria și standardele. În prezent, marea majoritate a bateriilor de pe piață sunt departe de a fi sigure. Majoritatea companiilor afirmă că au o rată de eroare 1 la un milion, dar adevărul este că eroarea apare 1 la o mie."
"Acesta este motivul pentru care susțin că trebuie să existe un standard absolut de siguranță", a mai afirmat Robin Zeng.
Scrie un comentariu
Comentariile sunt verificate înainte de a fi publicate
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.