Mașinile și camioanele iau foc tot timpul din cauza accidentelor, coliziunilor și defecțiunilor, însă unele incendii de vehicule sunt mai demne de știri decât altele. De exemplu, atunci când vehiculul în cauză este Tesla Cybertruck, care stârnește controverse, și când incendiul menționat mai sus are loc după ce camionul lovește un hidrant.
Incendiul a avut loc în Harlingen, Texas, marți, 27 august. Potrivit pompierilor, a fost nevoie de mai mult de o oră pentru a stinge focul de la bateria deteriorată. Rapoartele locale afirmă că accidentul a implicat doar Cybertruck-ul, iar ocupanții din Tesla au scăpat nevătămați. Nu este clar cum s-a întâmplat ca șoferul să lovească hidrantul, dar rezultatul a fost clar: jetul de apă provenit de la butelia spartă a deteriorat compartimentul bateriei Tesla, potrivit pompierilor, provocând un incendiu termic scăpat de sub control care a rezistat eforturilor rapide și ușoare de stingere.
Bateriile litiu-ion ale vehiculelor electrice sunt foarte rezistente la metodele convenționale de stingere a incendiilor - de exemplu, turnarea de apă pe foc pentru a-l răci și înăbuși - deoarece componentele integrate ale unei celule de baterie conțin nu numai combustibil sub formă de electrolit, ci și o sursă integrată de căldură și o sursă de oxigen. (Acești trei factori sunt cunoscuți în general drept „triunghiul focului”.) Ca atare, odată ce începe o deteriorare, este nevoie de eforturi substanțial mai mari pentru a lipsi incendiul de căldură sau de aer.
„Mașinile electrice, cum ar fi Tesla, nu sunt ca mașinile obișnuite pe care le putem opri cu apă, ci va fi nevoie de o cantitate mare de apă”, a declarat șeful pompierilor din Harlingen, Rafael Balderas, pentru postul local de televiziune Valley Central. Șeful adjunct al pompierilor, Ruben Balboa, a confirmat că a fost nevoie de aproximativ 90 de minute și cantități exorbitante de apă pentru stingerea completă a incendiului.
Chiar și după stingerea incendiului, departamentul de pompieri ar fi urmărit camionul în timp ce o mașină de remorcare îl îndepărta în cazul unui nou incendiu. Vehiculele electrice care iau foc pot declanșa incendii secundare chiar și la câteva zile după problema inițială, dacă bateria reușește să se încălzească din nou până la punctul de aprindere, astfel încât monitorizarea atentă a autoturismului accidentat este importantă.
Singurul mod eficient de stingere a incendiilor apărute la autovehiculele electrice
Singura soluție eficientă de a stinge incendiile într-o astfel de situație este folosirea păturilor antifoc Bridgehill. Acestea permite stingerea unui vechicul clasic în 20-30 minute fără folosirea apei sau stingătoarelor și de asemenea izolarea oricărui foc provocat de vechicule electrice sau baterii litiu-ion până la intervenția pompierilor, eliminând riscul unui incendiu extins și a pagubelor ridicate.
Prezentă în numeroase țări, cu premii la diferite târguri pentru eficiența intervențiilor în depozite, parcări subterane, zone de producție, departamente de pompieri sau reprezentanțe auto, BRIDGEHILL FIRE BLANKET este acum prezentă și în România prin DISTREO.
Acest produs a fost proiectat și este fabricat în Norvegia.
Produsul vine în 2 variante:
-
Standard
-
- Ideal pentru spațiile cu o concentrație mare de mașini, cum ar fi garajele de parcare, tunelurile rutiere, feriboturile și atelierele de reparații auto.
-
-
PRO X
-
- Se poate reutiliza până la un maxim de 30 de ori
- Adecvat pentru pompierii profesioniști și alte organizații care ar putea fi nevoite să se ocupe de incendii multiple. Blochează și izolează focul în vehiculele electrice.
-
Pentru a afla mai multe informații legate de produsele noastre, vizitați site-ul Distreo. Pentru a nu rata nicio postare de pe blog-ul nostru, nu uitați să vă înscrieți la Newsletter!
Scrie un comentariu
Comentariile sunt verificate înainte de a fi publicate
This site is protected by hCaptcha and the hCaptcha Privacy Policy and Terms of Service apply.